E-mail: admin@tro.dk


Under min tid i bøn, gav Herren mig en åbenbaring af Jesu lignelse af bygmestrene, fundet i Matthæus Evangeliet 7. Jeg tror at denne lignelse indeholder en utrolig sandhed for os i de sidste dage. Alligevel vil kun ihærdigt søgende få øje på det! " Derfor: enhver, der hører de ord, jeg her har sagt, og handler efter dem, han ligner en klog mand, som byggede sit hus på klippegrund. Og regnen styrtede ned , og vandstrømmene kom, og vindene blæste og kastedes imod det hus, men det faldt ikke; thi dets grundvold var lagt på klippen. Men enhver som hører de ord jeg her har sagt, og ikke handler efter dem, som byggede sit hus på sand. Og regnen styrtede ned, og vandstrømmene kom, og vindene blæste og slog imod det hus; og det faldt og dets fald var stort".

Jesus siger at det eneste som vil holde os oppe i den kommende storm er at blive etableret på klippegrund. En mand byggede sit hus på klippegrund, " og det faldt ikke; thi dets grundvold var lagt på klippen". (Kristus ). Vers 25.

Bygherrerne repræsenterer to kategorier af kristne i disse sidste dage - de vise og dårene. De byggede to forskellige slags huse og mennesker boede allerede i dem begge, da stormen ramte.

På den ene side er det opmuntrende at vide, at der vil være en gruppe af troende som ikke vil falde. De vil være i stand til at modstå hvert eneste dæmoniske angreb som kommer fra Helvede. Intet vil være i stand til at flytte dem når stormen raser. Dette er hvad Jesus vil, at vi skal vide fra denne lignelse: Et menneske som bygger sit hus på en klippe, vil overleve alt som kommer !

Sørgeligt nok vil der blive en anden gruppe kristne om hvem Jesus siger: " Deres fald vil blive stort"!...og dets fald var stort"! ( Vers 27 ). Det betyder et helt og fuldstændigt ødelæggende sammenbrud af alting.

Lige nu undrer du dig sikkert over: "Hvad betyder det, helt konkret, at bygge et hus"? Det er vigtigt at være klar over hvad Jesus her refererer til - fordi det hus enhver af os bygger går en ødelæggende flod i møde.