E-mail: admin@tro.dk


Dette får mig til at ryste, og jeg har kæmpet med Herren i 3 uger, idet jeg sagde: " Men Herren sagde: "Sig det!"

Karismatiske katolikker, der anser sig selv for at være lemmer i Jesu Kristi overnaturlige, usynlige kirke, må se den mest frygtelige forfølgelse i øjnene. Jeg forudser i Ånden, at den romersk-katolske kirke tænker på at trække velkomst-løberen ind for alle katolikker, som taler i tunger til pinsefolkenes lære angående Helligånden. Der vil fra højere politiske lag blive lagt pres på præster for at få dem til at "slukke ilden".

Hold øje med Paven, når denne indtager en negativ holdning til den karismatiske bevægelse indenfor den katolske kirke. Hvedebrødsdagene er ved at være forbi. Katolske blade vil snart begynde at udtale sig imod bevægelsen inden for sine egne rækker og kalde på udrensning. Det vil begynde som en langsom tendens, men vil hurtigt tage fart indtil alle katolikker i denne bevægelse til sidst vil stå over for virkelig forfølgelse inden for deres egen kirke.

Den karismatiske bevægelse inden for den katolske kirke vil blive så stærk og udbredt, at den vil forekomme nogle ledere at være en trussel, nemlig de, som ikke forstår, hvad det betyder.

Jeg ser mere end 500.000 involveret i den katolske karismatiske bevægelse inden for kort tid. De, der ikke er med i bevægelsen, vil anklage dem, der er med for mangel på socialt engagement og for at være for glemsom mod kirkens traditioner. De vil blive anklaget for at vende jomfru Maria ryggen og negligere pavens autoritet.

Enhver karismatisk katolik, som "blæser i basun" for Helligåndens dåb, må forberede sig på forfølgelse. Det vil ikke ske fra den ene dag til den anden, men ganske sikkert vil den dag komme hvor hver eneste katolik, som har oplevet en åndelig opvågnen, må se at finde ud af, hvor de, han skal stole på, findes.

Nogle vil blive tvunget til at vende tilbage til traditionen og gå ind på at "nedfryse" deres oplevelse. Men mange andre vil imidlertid snart opdage, at de finder mere kristen kærlighed, fællesskab og åndeligt vidnesbyrd sammen med de andre åndsfyldte protestanter og katolikker, som nu har centreret deres liv på personen Jesus Kristus, Helligåndens fylde og hans snarlige genkomst.

Mange vil ikke tro mig, men jeg ser den dag for mig, hvor katolikker, lutheranere og mange flere fra alle trossamfund må "drage bort fra dem". (2. Kor. 6:l7 ). Disse nye kristne vil ikke kalde sig protestanter eller katolikker, men simpelthen "fornyede kristne". Deres fællesskab vil ikke være baseret på en oplevelse af at tale i tunger, men vil være centreret omkring Faderen og Hans Søn Jesus Kristus. Det er vort fællesskab (bifald).